Halaman

Senin, 15 April 2013

Mutiara Wanita

  1. Semua wanita menjadi perhiasan duniawi,,,, wanita perlu dilindungi BUKAN untuk disakiti,, Adam akan sunyi tanpa Hawa,, Wanita juga kekuatan dunia,, Bangkitlah wanita,, Kamu adalah insan paling istimewa...!!!
    ^_^
  2.  Wanita itu kekuatan dunia,,, Semua wanita menjadi perhiasan duniawi. Wanita perlu Dilindungi BUKAN untuk disakiti. Adam akan sunyi tanpa Hawa. Wanita juga keuatan dunia, Bangkitlah wanita, Kamu adalah insan yang istimewa..!!!
  3. Dikau Wanita tempatnya dihati seperti hakikat kejadianmu sebagai rusuk kiri lelaki dekat di hati untuk dicintai di lengan untuk dilindungi
  4. Ya Allah,,, walaupun diriku tidak cantik dimata manusia, cukuplah ekedar cantik dihadapanMu
  5. Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, niscaya rasa cinta iru akan Akkah tanamkan dalam diri kita.. Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehkan diriku. Sukar untuk mencarisoleh dirimu andai solehku tidak setanding dengan kesolehanmu. Janji Allah pasti ku pegang dalam misi mencari diri " Lelaki yang baik untuk wanita yang baik"
  6. Wanita itu angat istimewa. Kau digelar sebagai penyeri dunia. Hadirmu melengkap hubungan manusia. Bukan sahaja dirindui yag biasa. Malah Adam turut sunyi tanpa hawa. Akalmu senepis bilahan rambut. Tebalkan ia dengan limpahan ilmu Jua hatimu bak kaca yang rapuh. Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh. Tercipta engkau dari rusuk lelaki. Bukan dari kaki untuk dialasi. Bukan dari kepala untuk dijunjung tinggi. Tapi dekat dibahu untuk dilindungi. Dekat jua dihati untuk dikasihi. Engkaulah wanita hiasan duniawi."

Tidak ada komentar:

Posting Komentar